Ha a repülőút alkalmával a feladott poggyásza elveszett, késve érkezett meg vagy megrongálódott, kártérítésre lehet jogosult a légitársaságtól, kivéve, ha az adott csomag eleve hibás volt. A légitársaság a kézipoggyászt, illetve annak tartalmát ért károkat is köteles megtéríteni, feltéve, ha a kár az ő hibájából történt. Amennyiben azt tapasztalja, hogy poggyásza megrongálódott, az annak átvételétől számított 7 napon belül be kell nyújtania kártérítési igényét. Ha pedig poggyásza késve érkezett meg, az átvételtől számított 21 napon belül teheti ezt meg. Amennyiben kifejezetten értékes tárgyakat is becsomagol a bőröndbe vagy táskába, azokra érdemes utasbiztosítást kötni, illetve a feladáskor díjfizetés ellenében nyilatkozatot tenni erről.
Ha nem fizet a légitársaság, forduljon ügyvédhez!
Ha a légitársaság jogos igénye ellenére sem hajlandó önnek kártérítést fizetni, vagy úgy érzi, hogy aránytalanul csekély kompenzációban részesült, érdemes felkeresnie egy kártérítési ügyekben tapasztalt ügyvédet. Vegye fel a kapcsolatot most ügyvédi irodánkkal, és ismertesse problémáját! Ne gondolja azt, hogy hétköznapi emberként ön nem nyerhet pert egy hatalmas légitársaság ellen. Igaz, a nagy cégek gyakran alapoznak erre, és elsőre nem ismerik el a felelősségüket arra számítva, hogy a károsult azonnal feladja, és nem viszi tovább az ügyet: elfogadja, hogy sérelem érte, és lezárja a történteket azzal, hogy „ilyesmi előfordul egy repülőúton”.
Egy tapasztalt ügyvéd meg tudja mondani, sikerre számíthat-e a bíróságon
Az is előfordulhat természetesen, hogy igénye valóban nem jogos, mindössze valamilyen kellemetlenség érte, ezért még mindig haragszik a társaságra. De ebben az esetben is érdemes ügyvédi segítséget kérnie: válasszon egy az ön számára szimpatikus jogászt, ismertesse problémáját, és a szakember tájékoztatni tudja arról, valóban érdemes-e jogi eljárást indítania, sikerrel érvényesítheti-e érdekeit a bíróságon, azaz van-e esély arra az eredményre, amelyet el szeretne érni.