A biztosítóváltás kockázatai

A kötelezőváltással akár havi több ezer forintot is spórolhatnak az autósok a biztosítási díjon; azonban a váltás során nem árt felkészülni a folyamat rejtette hibalehetőségekre. Bár a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piacon már az évközi szerződéskezelést alkalmazzák a naptári évfordulós rendszer helyett, így is előfordul, hogy a gépjármű tulajdonosa vagy üzemeltetője eltéveszti vagy elfelejti az évforduló időpontját, így pedig teljes fedezetlenség jöhet létre. Ez a probléma bár már kevésbé gyakori, még mindig jelen van annak ellenére is, hogy a biztosító, illetve a biztosítási alkuszok is számon tartják az évforduló időpontját, és igyekeznek figyelmeztetni rá a gépjármű-tulajdonost.

Az évforduló eltévesztése miatt meghiúsulhat az új biztosítás megkötése

Az évforduló eltévesztése miatt előfordulhat, hogy a meglévő szerződés nem szűnik meg, így nem tudunk újat kötni. A rossz időpont megadásának felelőssége a biztosításközvetítői műhiba fogalma ellenére az üzembentartóé. Tehát, ha egy autótulajdonos biztosítót szeretne váltani, de a biztosításkötési igény elküldése után 3-4 héten belül nem kapja meg új kötvényét, joggal gyanakodhat arra, hogy valami probléma van, így nem árt utánajárnia, hol jár az ügy.

Nem megoldás felmondás helyett egyszerűen nem befizetni a díjat

Ha a felmondás ellenére a korábbi biztosítótól ugyanúgy megérkezik a díjbekérő, mint eddig, biztosak lehetünk benne, hogy valamilyen probléma adódott. Erre válaszul nem jó megoldás egyszerűen nem befizetni a díjat, hiszen ilyenkor bár a korábbi biztosítás egy idő után megszűnik, nem lesz helyette másik. És ha pont ebben az időszakban okozunk balesetet vagy kárt, biztosítás hiányában a másik félnek fizetendő összeg komolyan megterhelheti a pénztárcánkat. Ezért, ha bármilyen probléma merül fel biztosítóváltás során, vagy valamiért nem sikerült a régi szerződés felmondása, a későbbi kellemetlenségek elkerülése végett érdemes mind a régi, mind az új biztosítót megkeresni.