MLM törvényi háttere

Az MLM lényege a fogyasztói hálózat felépítése.  A fogyasztók a törvény szerint közvetlenül a cégtől vásárolnak és nem a termékforgalmazótól. A termékforgalmazók csak ajánlják a termékeket mások figyelmébe. Az MLM hazájában az USA-ban az MLM üzletet megbízható jövedelemnek tekintik, amely a keresetkiegészítés legális és törvényes formája. Az MLM lényege abban áll, hogy egy terméket  ajánláson keresztül ismer meg  a fogyasztó, és azon a kapcsolaton keresztül adja tovább, már ha akarja. A cég, amelyik MLM hálózaton keresztül forgalmazza az árút nem hagyományos reklámra költ, hanem a forgalmazóinak – akik egyben az ő vásárlói is – adja a pénz egy részét. Tehát tulajdonképpen a reklám egy másik, nem megszokott formája.

Kinek jó az MLM?

  • A vásárló egy olyan terméket kap, amiről nem a TV reklámból szerzett tudomást. Tehát a terméket egy – általában – ismerősétől ismeri meg a fogyasztó. Olyantól, aki azt kipróbálta, és saját tapasztalatát mondja el róla.
  • Az eladó cégnek csak akkor kell fizetnie a „reklámért”, ha valós eladás történik. Amíg az újdonsült fogyasztó nem vásárol, addig nem kell fizetnie a reklámért sem. Így neki is megéri.
  • A forgalmazónak is jó, mert azzal, hogy a már általa vásárolt terméket tovább ajánlja, jövedelemre tesz szert.

Az MLM alapgondolata az üzleti modell lényege: Értékesítsd a termékemet, ezért a reklámon spórolt költségemből jól megtömöm a zsebed. Emellett az MLM további partnerek beszervezésére is sarkalja a már meglévőket. Korrekt üzleti modell.